صفحه اصلی / عمومی / لوییس همیلتون پیش از مسابقه فرمول یک ژاپن : برای قهرمانی می جنگم

لوییس همیلتون پیش از مسابقه فرمول یک ژاپن : برای قهرمانی می جنگم

ad banner

لوییس همیلتون صدرنشین جدول قهرمانی رقابت های فرمول یک ۲۰۱۹، در خصوص شرایط خود در تیم مرسدس بنز قبل از مسابقه فرمول یک ژاپن صحبت کرد؛ هم چنین او معتقد است تیم فراری، چارلز لکلرک را به بهای از دست دادن سباستین فتل در جایگاه راننده شماره یک خود قرار می دهد و از نظر او این قضیه امری اشتباه است.هم چنین وی کار سپاستین فتل در گرند پری روسیه جهت پس ندادن جایگاه اش به لکرک درست توصیف کرد.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

لوییس همیلتون پیشتاز مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۱۹

سباستین فتل فصل ۲۰۱۹ را به عنوان راننده شماره یک تیم ایتالیایی شروع کرد، اما دنباله ای از پول پوزیشن های چارلز لکلرک و پیروزی های پیاپی راننده موناکویی در بلژیک و ایتالیا ورق را برگردانده است. آخرین بار در روسیه راننده آلمانی طبق قرار قبل از مسابقه باید پیشتازی مسابقه را به هم تیمی جوان اش بر می گرداند. اما پس از این که دستور تیمی را نادیده گرفت، تیم او را در استراژی پیت استاپ پشت چارلز لکلرک قرار داد.
راننده بریتانیایی در ضمن اشاره کرد مشاهدات اش منحصر به مسابقه روسیه نبوده و پایبندی تیم به قرار قبل از این مسابقه را درک می کند که به جای رقابت دو هم تیمی، چارلز لکلرک فضای کافی به سباستین فتل برای سبقت بدهد. هر چند وی اذعان داشت از این که چارلز لکرلک این توافق را قبول کرده و از جایگاه خودش در مقابل هم تیمی اش در پیچ اول دفاع نکرده متعجب شده است:
فرمول یک و لوییس همیلتون

در گرند پری روسیه سال ۲۰۱۸ وقتی مسابقه را با پیشتازی والتری بوتاس شروع کردیم قرار بود او به جای نفر سوم به نفر دوم خلاء پشت بدهد و ما همین سناریو را اجرا کردیم. او داخل را پوشش داد، من تو (Tow) داشتم، با هم در ردیف اول قرار گرفتیم و او جایگاه پیشتازی را برای خود حفظ کرد. من این همکاری را درک می کنم. اما فکر می کنم چارلز گفت “من به تو [سباستین] فضا می دهم” و از جایگاه اش دفاعی نکرد، که البته باید این کار را می کرد، چون وقتی جایگاه اتان را به کسی می دهید نباید انتظار داشته باشید که آن را پس بدهد – من این کار را نمی کنم. استراتژی وقتی زیبا می شود و جواب لازم را می دهد که شما برای آن جز به جز برنامه ریزی کرده باشید. وقتی اتفاقی مانند روسیه می افتد، تیم فراری باید این اجازه را به لکرک می داد که از عنوان خود در پیچ اول دفاع کند، نه این که وقتی سباستین به اندازه کافی اختلاف ایجاد کرده و دور شده است، او موقعیت خود و هم تیمی اش را به خطر بیاندازد تا به لکرک اجازه پیشروی دهد. همان طور که گفتم ما نیز پارسال این کار را کردیم ولی برای تمامی قسمت ها حساب و کتاب خاصی داشتیم.

داستان در گرند پری روسیه نیز از این قرار بود که چارلز لکرک مسابقه را از رده پول پوزیشن آغاز کرد، لوییس همیلتون در خط دوم و سپاستین فتل کار خود را از رده سوم آغاز کرد ، در استارت مسابقه با استفاده از خلا پشت اسلیپ استریم راننده موناکویی و بدون مواجهه با دفاع در پیچ دوم از او سبقت گرفت و جایگاه اول را کسب کرد. بعد از آن دو راننده فراری در رادیو با هم بحث می کردند و تیم فراری به فتل دستور می داد که جایگاه اولی را به لکلرک واگذار کند.
9794ca7dc183a70fb23807d5c608cd71
در ابتدا مشخص نبود که این درخواست تیم فراری برای چه هدفی است ولی بعدتر مشخص شد که این کار جزو استراتژی تیمی فراری بوده است و قرار بر این بود که لکرک به فتل در ابتدا اجازه پیشروی دهد تا دو راننده برتر خودشان باشند و نگذارند در این بین لوییس همیلتون بین او دو راننده قرار گیرد و جایگاه دومی را به دست آورد که در ابتدا این کار را به خوبی انجام دادند و قرار بود بعد از این که جایگاه اول و دومی تصاحب شد، فتل سرعت خود را کم کند تا لکلرک از او سبقت بگیرد. در طول مسابقه صحبت هایی که بین چارلز لکلرک و تیم رد و بدل شد، نشان داد که این بخشی از استراتژی مورد توافق قبل از مسابقه بوده و به سباستین فتل دستور داده شده تا پیشتازی را به هم تیمی خود برگرداند. البته راننده آلمانی از اجرای دستورات تیمی سر باز زد. وی بعد از این که اذعان کرد چارلز لکلرک به اندازه کافی نزدیک او نیست که بخواهد سرعت اش را کم کند و این کار جایگاه هر دویشان را به خاطر این که همیلتون در پشت آن ها قرار دارد، به خطر می اندازد، فاصله اش را با هم تیمی خود افزایش داد و سعی بر تثبیت موقعیت خود در جایگاه اول را داشت. فراری تلاش کرد تا با پیاده سازی استراتژی پیت استاپ خود، دوباره چارلز لکلرک را به پیشتازی مسابقه برگرداند که البته با مشکل خرابی خودروی سباستین فتل و آمدن ماشین ایمنی مجازی به پیست، این طرح شکست خورد و جایگاه اول و دوم نیز از دست رفت و در نهایت لکلرک مسابقه را در رده سوم پشت سر لوئیس همیلتون و والتری بوتاس به پایان رساند.

لوئیس همیلتون در مصاحبه ای قبل از شروع مسابقه گرند پری ژاپن شرایط را در فراری این گونه توصیف کرد:

فراری از بیرون خاص و استثنایی به نظر می رسد. این تیم دینامیک جذابی دارد چرا که مشخصاً سباستین راننده شماره یک بود اما اکنون خیر. آن طور که از بیرون به نظر می آید فراری سعی می کند چارلز را به عنوان راننده شماره یک در اختیار داشته باشد و من فکر نمی کنم این قضیه برای تیم آن ها خوب باشد اما این طرز فکری است که آن ها همیشه داشته اند.

ebb6bfbef1bb36eff61dc0cdf81d5e95
او هم چنین شرایط درون تیم مرسدس را پیش از گرند پری ژاپن این گونه بازتاب کرد:

ما در تیم شکایتی نداریم چون روند خوبی داریم که بسیار عالی جواب داده است و قرار هم نیست به این زودی آن را تغییر دهیم. همه چیز خوب است. من و بوتاس با هم هماهنگ هستیم. امیدوار هستیم که بتوانیم قهرمانی جهان را در این فصل به دست آوریم. من در حال حاضر اول هستم و تمایلی ندارم جایگاه ام را به کسی واگذار کنم. در ادامه و در این گرند پری نیز تمام سعی خود را مبنی بر قهرمانی به کار خواهم گرفت.

وقتی از لوئیس همیلتون درباره تجربیات اش به عنوان راننده تازه کار در کنار راننده شماره یک تیم مک لارن، فرناندو آلونسو، در فصل ۲۰۰۷ و شرایط مشابه سباستین فتل با چارلز لکلرک در فصل ۲۰۱۹ سوال شد این گونه پاسخ داد:

من دوباره تأکید می کنم که این یک فرضیه است. چون ما از بیرون به وضعیت فراری نگاه می کنیم و نمی دانیم که در درون تیم چه می گذرد. من نمی دانم که سباستین چه احساسی دارد و سخت است که شرایط آن دوران من را با الآن در تیم فراری مقایسه کنیم. طبیعتاً زمانی که من با فرناندو هم تیمی شدم او به عنوان راننده شماره یک مسابقه می داد ولی در اواسط فصل آن ها به هر دوی ما به یک اندازه سوخت [برای تعیین خط] دادند و آن موقع دیدم که تغییراتی در حال شکل گیری هستد. دینامیک تیم تغییر کرد و مشخصاً شرایط برای ما خوب پیش نرفت. البته من شرایط را درک می کنم، چون مخصوصاً زمانی که وارد تیمی می شوید، می خواهید فرصت های برابر [در مقابل هم تیمی خود] داشته باشید.

bf64e442906f9116e8cd2160b74367fe
وی در ادامه اضافه کرد:

ولی راننده هایی هستند که همیشه جایگاه راننده شماره یک را می خواهند چون کار را برای اشان راحت تر می کند. من هم آن جایگاه را می خواهم اما باید در شرایط برابر برای آن بجنگم. من باور دارم بهتر است که شما بتوانید در یک آخر هفته راننده شماره یک باشید و در یک آخر هفته دیگر نباشید؛ به جای آن که در کل فصل این جایگاه را تصاحب کنید. اما وقتی از قبل بدانید که راننده شماره دو هستید، این برای اتان یک رویکرد بازنده در آن آخر هفته خواهد بود.

لازم به ذکر است مسابقه فرمول یک ژاپن روز یک شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۸.۴۰ صبح به وقت تهران برگزار خواهد شد، در تمرین اول و دوم این دوره والتری بوتاس از تیم مرسدس بنز در صدر جدول قرار گرفت و مرحله تعیین خط برای مسابقه روز آینده به زودی انجام خواهد شد.
به نظر شما چه کسی قهرمان مسابقه فرمول یک ژاپن خواهد شد؟ آیا لوییس همیلتون می تواند قهرمانی خود را تکرار کند؟! بت کارت منتظر پیش بینی شما است.

پیش بینی بازی های ورزشی در بتکارت

bomb 5
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره تیم محتوای بتکارت

آواتار تیم محتوای بتکارت

این مطالب را نیز ببینید!

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام

معرفی بهترین کانال‌های پروکسی تلگرام + فهرست تمام کانال ها

تلگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی است. که در کشورهای مختلف طرفداران زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *